Research topics:
- Emerging professions
- Data-driven technologies
- Social science methodology
- Alumni career paths
Remigiusz Żulicki defended his Ph.D. “Data science in Poland. Ethnography of the social world” in 2021 at the Institute of Sociology, University of Lodz. Since 2016 he is responsible for panel alumni career path surveys at the Career Office, University of Lodz. Open source and open science enthusiast.
Selected publications:
- Żulicki, Remigiusz i Michał Żytomirski. 2020. „Próba wypracowania metodologii pomiaru baniek filtrujących w wyszukiwarce Google”. Zarządzanie Mediami 8(3):243–57. http://
dx.doi.org/10.4467/23540214ZM. 20.034.12052 - Żulicki, Remigiusz. 2019. „Pułapki myślowe data-driven. Krytyka (nie tylko) metodologiczna”. Marketing i Rynek 8(XXVI):3–14. https://
www.pwe.com.pl/czasopisma/ marketing-i-rynek/numery- czasopisma/marketing-i-rynek- nr-82019,p895013959 - Żulicki, Remigiusz. 2017. „The Employment of Łódź University Tourism and Recreation Graduates: A Sociological Analysis”. Tourism 27(1):65–
74. http://dx.doi.org/10.1515/ tour-2017-0008 - Żulicki, Remigiusz. 2017. „Potencjał Big Data w badaniach społecznych”. Studia Socjologiczne 3(226):176–207.
http://www. studiasocjologiczne.pl/pliki/ Studia_Socjologiczne_2017_nr3_ str175_207.pdf