Zainteresowania badawcze:
- Nowe zawody / profesje
- Technologie napędzane danymi (data-driven)
- Metodologia nauk społecznych
- Kariery zawodowe absolwentów
Remigiusz Żulicki w 2021 r. obronił doktorat “Data science w Polsce. Etnografia społecznego świata” w Instytucie Socjologii na Uniwersytecie Łódzkim. Od 2016 r. odpowiada za badanie panelowe – monitorowanie karier zawodowych absolwentów Uniwersytetu Łódzkiego w Biurze Karier. Entuzjasta otwartego oprogramowania i otwartej nauki.
Wybrane publikacje:
- Żulicki, Remigiusz i Żytomirski, Michał. 2020. „Próba wypracowania metodologii pomiaru baniek filtrujących w wyszukiwarce Google”. Zarządzanie Mediami 8(3):243–57. http://
dx.doi.org/10.4467/23540214ZM. 20.034.12052 - Żulicki, Remigiusz. 2019. „Pułapki myślowe data-driven. Krytyka (nie tylko) metodologiczna”. Marketing i Rynek 8(XXVI):3–14. https://
www.pwe.com.pl/czasopisma/ marketing-i-rynek/numery- czasopisma/marketing-i-rynek- nr-82019,p895013959 - Żulicki, Remigiusz. 2017. „The Employment of Łódź University Tourism and Recreation Graduates: A Sociological Analysis”. Tourism 27(1):65–
74. http://dx.doi.org/10.1515/ tour-2017-0008 - Żulicki, Remigiusz. 2017. „Potencjał Big Data w badaniach społecznych”. Studia Socjologiczne 3(226):176–207.
http://www. studiasocjologiczne.pl/pliki/ Studia_Socjologiczne_2017_nr3_ str175_207.pdf